-
Articole recente
Comentarii recente
Categorii
Arhive
- octombrie 2022
- septembrie 2021
- decembrie 2020
- noiembrie 2020
- septembrie 2020
- decembrie 2019
- noiembrie 2019
- martie 2019
- februarie 2019
- ianuarie 2019
- martie 2018
- februarie 2018
- ianuarie 2018
- noiembrie 2017
- octombrie 2017
- august 2017
- ianuarie 2017
- noiembrie 2016
- octombrie 2016
- septembrie 2016
- iulie 2016
- iunie 2016
- mai 2016
- martie 2016
- februarie 2016
- ianuarie 2015
- decembrie 2014
- noiembrie 2014
- octombrie 2014
- septembrie 2014
- iulie 2014
- mai 2014
- aprilie 2014
- martie 2014
- februarie 2014
- decembrie 2013
- noiembrie 2013
- octombrie 2013
- iunie 2013
- februarie 2013
- ianuarie 2013
- decembrie 2012
- septembrie 2012
- iulie 2012
- mai 2012
- aprilie 2012
- martie 2012
- februarie 2012
- octombrie 2011
- iunie 2011
- aprilie 2011
- martie 2011
Category: Debugging
Abandoned Posts
Over the past seven years (the age of this blog) I started writing several articles that I never finished. It’s time to trash them completely or just add them to a list for future afterthoughts. Who knows ? So, from older to newer: „Weller WD 1000 M Review – Part III – Software”, January 18, 2013 — …
More about zombies and XCode
Some time ago I did a very short introduction about enabling zombies when debugging in XCode. As a refresher, zombies is a Cocoa feature that turns any object going to be deallocated into a NSZombie instance. This will not prevent your application from crashing, but instead of getting a stack dump from Xcode that is a …
XCode 5 LLDB Debug Assertions
One situation when a debugger might not be the first option is when you are not sure where does a program has a bug. One way you can check whether your assumptions are truly what is happening in your code is by using assertions. What assertions let you do is express one particular assumption and …
Using LLDB Commands in XCode 4
The rationale for Apple’s move to LLVM and slowly parting with the aging GCC has a long history and is out of the scope of this brief tutorial on LLVM commands. The primary reason for switching from GCC to Clang — probably — is the incompatibility of GCC’s GPL v3 license with the goals of …